הסדרי נגישות

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש המידע עבור כלל המשתמשים, ומשתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים חשיבות רבה במתן אפשרות שווה לאנשים עם מוגבלות לשימוש במידע המוצג באתר, ולאפשר חווית גלישה טובה יותר.
אנו בד"ר קליר שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ועל כן הושקעו משאבים רבים להקל את השימוש באתר עבור אנשים עם מוגבלויות, ככל האפשר, מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

כדי לממש הבטחה זו, אנו שואפים לדבוק ככל האפשר בהמלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.1 הבינלאומי.

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה של חברת הנגשת אתרים – נגיש בקליק.  לחיצה על כפתור הנגישות מאפשרת את פתיחת התפריט המכיל כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.
התוכנה פועלת בדפדפנים הפופולריים: Chrome, Firefox, Safari, Opera. אחריות השימוש והיישום באתר חלה על בעלי האתר ו/או מי מטעמו לרבות התוכן המוצג באתר בכפוף למגבלות ולתנאי השימוש בתוכנה.

האפשרויות להנגשת האתר בתפריט:  

✓ התאמה לניווט מקלדת- מתן אפשרות לניווט ע"י מקלדת
✓ התאמה לקורא מסך – התאמת האתר עבור טכנולוגיות מסייעות כגון JAWS , NVDA
✓ חסימת הבהובים – עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים
✓ הגדלת פונט האתר ל-5 גדלים שונים
✓ התאמות ניגודיות – שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה
✓ התאמות ניגודיות – שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר
✓ התאמת האתר לעיוורי צבעים
✓ שינוי הפונט לקריא יותר
✓ הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן
✓ הגדלת התצוגה לכ-%200
✓ הדגשת קישורים באתר
✓ הדגשת כותרות באתר
✓ הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות
✓ הצהרת נגישות
✓ שליחת משוב נגישות

תצוגה של אפשרויות ההנגשה בתפריט

אפשרויות ניווט כחלק מהסדרי נגישות באתר

שימוש ברכיבים ואתרי צד שלישי:

כאשר נעשה שימוש ברכיבים או אתרי אינטרנט של צד שלישי באתר כגון פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, צ`אטים חיצוניים ואחרים שאינם בשליטתנו,
ייתכן והדבר יציב אתגרים בשימוש באתר בידי אנשים בעלי מוגבלויות שאין ביכולתנו לתקן.

להלן מספר דוגמאות למדיניות הנגישות באתרי צד שלישי:

הסדרי הנגישות בחברה:

חברתינו פורסת בפני קהל לקוחותינו את הסדרי הנגישות בדרך של שאלות ותשובות:

חניות נכים
חניה חיצונית כפולה בסמוך למעלית הכניסה ומרחקה 10 מטרים מפתח הכניסה לבניין.
החניה אינה מוגדרת כחניית נכים אך יכולה לשמש ככזו.

דרך הגישה למבנה
מה המרחק מהחניה אל הכניסה? (במטרים)? – 10 מטרים
האם ישנם מדרגות בדרך? – כן
אם כן כמה מדרגות? – גרם של 6 מדרגות
האם קיים מאחז יד לצדי המדרגות? – לא קיים.
האם קיימים סימני אזהרה במדרגות? – כן, שלט זהירות מהחלקה.
האם קיימת רמפה בדרך? – לא קיים.
האם קיימים מכשולים בדרך? – לא, הגישה נוחה וקלה לגרם המדרגות, אך במקומות מסויימים ישנם שקעים בכביש המהווה דרך גישה לאיזור הלובי.

דלת הכניסה
האם ישנם מדרגות לפני הדלת? – כן
כמה מדרגות? – 22 מדרגות
האם קיים מאחז יד לצדי המדרגות? – כן, בצד ימין של גרם המדרגות.
אם קיימת רמפה בדרך? – לא.
מה הרוחב דלת הכניסה לבניין – 125 ס"מ בפתח הכניסה לבניין ולאחריו דלת כניסה ביתית ברוחב 85 ס"מ.
אם ישנן מדבקות אזהרה על הדלת? – לא.
לאיזה כיוון הדלת נפתחת? – מימין לשמאל.

לובי הבניין
לבניין לא קיים לובי כי אם כניסה רגילה ומיד לאחריה גרם מדרגות רחב במיוחד (2 מטר רוחב) ומעלית נוסעים רגילה כמו של בניין מגורים.

מעליות
מעלית נוסעים סטנדרטית כמו בבניין מגורים המוגבלת עד 600 ק"ג, ללא לחצני ברייל.

המשרדים
מה רוחב דלת הכניסה למשרדים? – 85 ס"מ
האם יש שלט ברור (שם ותפקיד) ליד דלת המשרד? – כן.
אם יש מעבר לכיסא גלגלים? – דלת כניסה סטנדרטית שמאפשרת מעבר לכסא גלגלים.
אם יש שולחן נגיש (עם מקום פנוי לרגליים ובגובה נגיש)? – לא.
אם ישנה מערכת עזר לשמיעה שולחנית? – לא.
אם ניתן להכנס עם כלב נחייה או שירות? – כן

אזור המתנה
ישנו לובי בקומת הכניסה למשרדים המאפשרת למוגבלים על כסא גלגלים לשהות שם בנוחות.

השירותים
האם יש שירותי נכים קרוב למשרד? – יש שירותים בצמוד למשרד אך אינה מוגדרת כשירותי נכים.
מה המרחק מהמשרד לשירותים? – 3 מטר.
היכן נמצא המפתח לשירותים?- אצל פקידת המשרד.

סייגים לנגישות:

הנהלת האתר עושה ככל שניתן על מנת לוודא כי כלל הדפים המוצגים יהיו מונגשים. יחד עם זאת, יתכן וישנם דפים שטרם הונגשו, או שטרם נמצא פתרון טכנולוגי מתאים לצורך הנגשתם.
בנוסף, ייתכן ובמודעות חיצוניות, אשר הוכנסו על ידי בעלי עסקים המפרסמים באתר, ההנגשה לא תהיה שלמה או מספקת. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר,
ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל 
האוכלוסייה לרבות אנשים עם מוגבלויות.

נתקלתם בבעיה? אנחנו כאן כדי לסייע!

פרטי רכז/ת נגישות בחברה:

אם במהלך הגלישה באתר נתקלתם בקושי בנושא נגישות,
צוות הנגישות של החברה עומד לרשותכם במגוון ערוצים לפנייה בנושאי נגישות, נשמח לקבל מכם משוב.

שם: שרון חיון
טלפון: 03-6561660
דואר אלקטרוני: info@drclear.co.il
כתובת למשלוח דואר: שרונ'ס קוסמטיקה תא דואר 2158, ראשל"צ 7512101
או שתוכלו ליצור עימנו קשר בטופס צור קשר

תיאומי נגישות לפני ביקור (הביקורים בחברתינו הינם לצרכי איסוף עצמי בלבד):

מייל לתיאום חניה נגישה: info@drclear.co.il
טלפון לתיאום חניה נגישה: 03-6561660

מייל לתיאום ליווי: info@drclear.co.il
טלפון לתיאום ליווי:03-6561660

אנשים עם מוגבלות בשמיעה יכולים לצור איתי קשר ב:

מייל: — info@drclear.co.il
SMS: — 0506410066

יצירת קשר ומשוב

אנו מקדמים בברכה משוב מהמשתמשים שלנו. אם במהלך הגלישה באתר או בהגעתכם למשרדינו נתקלתם בבעיה מיוחדת בנושא הנגישות,
נשמח לקבלת משוב באמצעות מילוי טופס יצירת קשר שלנו . טופס ליצירת קשר בטיפול הסדרי נגישות

הצהרת הנגישות עודכנה בתאריך [25.02.2025]